ImproFest 2018 – oferta warsztatowa

ImproFest 2018 – oferta warsztatowa

Wiemy dokładnie jakie warsztaty zaplanowali organizatorzy na tegoroczny Międzynarodowy Festiwal Improwizacji Scenicznej ImproFest. Oferta jest bardzo bogata i różnorodna, więc jest w czym wybierać. Uwzględnione są zarówno warsztaty zagranicznych, jak i polskich trenerów.

07.11 – ŚRODA

David Razowsky
„Impro dla duetów”
środa 07.11, godz. 17.00-21.00
Uczestnicy mogą przyjść z partnerem, z którym aktualnie pracują lub z kimś, z kim planują pracować. Pod okiem Davida będą mogli spróbować odnaleźć wspólny głos lub wyostrzyć ten, który już mają.
Informacja od organizatorów: Zgłaszając się na ten warsztat prosimy zaznaczyć z kim w parze będziesz pracował (kto z tobą się jeszcze zgłasza). Jeśli zgłaszasz się samodzielnie to postaramy się połączyć cię w parę z osobą, która też solowo wysyła zgłoszenie. Całe warsztaty praca odbywać się będzie w dwójkach. Nie bójcie się – obiecujemy że będzie parzyście.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

Jonathan Pitts
„Praca nad sceną – szkoła chicagowska”
środa 07.11, godz. 17.00-21.00
Chicago słynie z mocno osadzonych, szczerych i opartych na relacjach sposobów budowania scen, które wzbudzają u widowni mocny śmiech i głębokie westchnienia. Taki styl pracy wymaga aktorstwa, słuchania, otwartości, cierpliwości i umiejętności reagowania jednoczesnym dawaniem i przyjmowaniem. Podczas tych warsztatów zbadamy właśnie ten proces w scenach dwuosobowych i otworzymy się na nowe odkrycia. Wszystkie te odkrycia pozwolą nam zbudować pełne, głębokie i zabawne sceny. Tak to właśnie robimy w Chicago.
Sugerowany poziom: zaawansowany (powyżej 4 lat doświadczenia)


08.11 – CZWARTEK

David Razowsky
„Silne wejścia, silne wybory”
czwartek 08.11, godz. 17.00-21.00
Bądź świadom wszystkiego, co dzieje się na początku twojej sceny, a posiądziesz świadomość mocy, jaką posiadasz w swojej postaci. Zaczyna się tak jak wszystko: na początku!
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

Jonathan Pitts
„Harold Organiczny cz. 1”
czwartek 08.11, godz. 17.00-21.00
Del Close stworzył Harolda w San Francisco w latach 60., potem szlifował go jeszcze w Chicago w latach 70. i 80. Styl, który wtedy powstał nazywany jest dziś Haroldem Organicznym i charakteryzuje się luźniejszą i bardziej swobodną strukturą w porównaniu do tego, co znamy dzisiaj.
Jonathan Pitts pracował z Delem Closem trzy razy, za każdym razem przez rok, ucząc się między innymi grania Organicznego Harolda. Podczas tych warsztatów przekaże on swą wiedzę dalej. Improwizatorzy poznają i wdrożą pewne organiczne wzorce czerpane z intuicyjnego eksplorowania sugestii.
Sugerowany poziom: zaawansowany (powyżej 4 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE. BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ.


9.11 – PIĄTEK

David Razowsky
„Znajdowanie “gry w scenie” oraz “sceny na końcu gry w scenie”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Każda scena ma w sobie jakiś wyjątkowy element. Niektórzy nazywają to “Grą”. Znajdź grę i naucz się, co robić, kiedy już się ona rozgrywa. Poza tym: dlaczego porzucamy scenę, kiedy gra już się kończy? Przecież tu właśnie zaczyna się zabawa! Zagraj grę, a potem zostań i poczekaj na wspaniałe niespodzianki, które się wydarzą.
Sugerowany poziom: zaawansowany (powyżej 4 lat doświadczenia)

Jonathan Pitts
„Harold Organiczny cz. 2”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Del Close stworzył Harolda w San Francisco w latach 60., potem szlifował go jeszcze w Chicago w latach 70. i 80. Styl, który wtedy powstał nazywany jest dziś Haroldem Organicznym i charakteryzuje się luźniejszą i bardziej swobodną strukturą w porównaniu do tego, co znamy dzisiaj.
Jonathan Pitts pracował z Delem Closem trzy razy, za każdym razem przez rok, ucząc się między innymi grania Organicznego Harolda. Podczas tych warsztatów przekaże on swą wiedzę dalej. Improwizatorzy poznają i wdrożą pewne organiczne wzorce czerpane z intuicyjnego eksplorowania sugestii.
Sugerowany poziom: zaawansowany (powyżej 4 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE. BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ.

Heather Urquhart
“Postaw na emocje”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Kiedy w trakcie spektaklu do głosu dochodzi nasz wewnętrzny krytyk, zaczynamy poszukiwać „najlepszych”, „najdowcipniejszych” pomysłów – dzieje się tak dlatego, że odłączamy się od naszej, opartej na emocjach, relacji z partnerem scenicznym, a czasem nawet od naszej postaci. W trakcie tych warsztatów przyjrzymy się różnym technikom utrzymania emocji na scenie, przećwiczymy jak reagować w oparciu o to, co czujemy, a nie to, co myślimy. Efekty mogą być poruszające lub śmieszne, lecz na pewno będą wynikać z emocji.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

Jules Munns
“Dodając benzyny do ognia
(zauważ kiedy scena może się zmienić i zrób to szybko)”
piątek 9.11, godz. 12.00-16.00
Wszyscy znamy to okropne i ciężkie uczucie, kiedy scena grzęźnie na mieliźnie. Dopiero co się pięknie rozwijała, nagle nic nie klika, a im więcej się staramy, tym mniej z tego wychodzi. To bardzo frustrujące doświadczenie.
Scena zaczyna umierać często dlatego, że przegapiliśmy moment, w którym coś się zmieniło. Scena nie jest już tam, gdzie była, a my desperacko udajemy, że to nieprawda, trzymając się pomysłu, który już nam się nie przyda.
Podczas tych warsztatów, pogłębisz swoją umiejętność zauważania zmian i wykorzystywania ich do kierunkowania sceny – bez wysiłku, czysto i szybko.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)


10.11 – SOBOTA

David Razowsky
„Dzień dedykowany “Tobie”! cz. 1”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Głównym celem tych warsztatów jest odstąpienie na chwilę od wszystkich niepotrzebnych elementów treningu impro i zastąpienie ich niezwykle istotną świadomością „siebie będącego na scenie ze sobą”.
Najważniejszą osobą na scenie jesteś TY. TY zauważasz, co się dzieje, TY wiesz, co cię inspiruje, TY podążasz za tym, co cię napędza i TY cieszysz się z niespodzianek, które stworzyłeś.
Podczas dwudniowych warsztatów wkroczysz do świata osobistej świadomości i teraźniejszości, radości z wiedzy, co robić w momencie, gdy tylko ten moment się pojawi. TY dowodzisz, TY jesteś swoim szefem.
Co wyniesiesz?
– Spokojną świadomość siebie na początku każdej sceny, która od razu dobrze cię poprowadzi,
– Odpuszczanie i pójście dalej: zawsze będziesz wiedzieć, jakie „teraz” dzieje się w twojej scenie.
To wszystko doprowadzi cię do bycia silnym, pewnym siebie i odważnym aktorem, który będzie tworzył sceny, którymi zaskoczysz najbardziej… samego siebie.
Sugerowany poziom: bardzo zaawansowany (powyżej 6 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE. BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ.

Jonathan Pitts
„Zatroszcz się o »Teraz«”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Jeśli umiejętnie zatroszczysz się o „teraz” w każdej z improwizowanych scen, wszystkie przyszłe okażą się wspaniałe. Jeśli tego nie zrobisz, przyszłość w scenie może w ogóle nie nadejść, a sama scena szybko się rozsypie. Podczas tych warsztatów nauczymy się umiejętnie angażować się w „teraźniejszość”, opierając się na głęboko intuicyjnym scenicznym procesie stworzonym przez Martina DeMatta. Skupia się on na słuchaniu i reagowaniu. Nauczymy się także, jak pozbyć się lęków o to, w którą stronę podąża scena i jak zastąpić je świadomością i zrozumieniem tego, gdzie scena znajduje się teraz.
Sugerowany poziom: zaawansowany (powyżej 4 lat doświadczenia)

Heather Urquhart
“Śpiewaj gdy się boisz”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Mówi się, że dla większości ludzi, publiczne śpiewanie jest bardziej przerażające niż śmierć. Podczas tych warsztatów postaramy się w delikatny sposób usunąć wszelkie lęki związane z muzyczną improwizacją. Zaczniemy od ćwiczeń grupowych i prostych gier by zmierzyć się w końcu z całymi improwizowanymi piosenkami. Zbadamy też różne techniki pomagające improwizatorom w otworzeniu ust i pójściu w muzykę. Jeśli tworzysz muzykę tu i teraz, nie możesz być poza melodią lub rytmem, więc jeśli zawsze chciałeś spróbować improwizacji muzycznej, ale strach zawsze okazywał się większy – te warsztaty są dla ciebie.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

Jules Munns
“Po prostu bądź sobą”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Czasem najtrudniejsze jest nie robienie nic. Chcemy grać, odtwarzać i budować ekscentryczne postaci osadzone w dziwnej historii lub skomplikowanej grze. Cały czas czujemy odpowiedzialność, by coś robić i udowodnić naszą wartość na scenie.
A co jeśli byśmy odpuścili? Co jeśli nie robilibyśmy nic, gdybyśmy po prostu byli na scenie jako my? Co jeśli to by wystarczyło? Podczas tych warsztatów zagramy sceny, które zaczną się od niczego, wierząc, że głębia emocjonalna improwizatorów i połączenie między nimi da nam wszystko, co potrzebne, by stworzyć dobrą improwizację. Takie sceny zaintrygują publiczność, nie przez to co w nich jest, ale przez to, czego w nich nie ma, stymulując umysły do uzupełniania luk. Przestańmy pracować i po prostu zobaczmy, co się wydarzy.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

Jakub Śliwiński
„Podążanie za własną przygodą”
sobota 10.11, godz. 10.00-14.00
Dużo warsztatu i trochę wykładu o tym jak puścić się w „bezplan” i otworzyć na to co będzie, w życiu i na scenie. Jak zostawić to co znamy, słuchać uważnie co mówi do nas przygoda i wejść z nią w dialog. Umowa jest taka, że wieczór przed warsztatem nie upijamy się. Mimo, że festiwal i w ogóle.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

„Cztery twarze impro”
warsztaty improwizacji dla improwizatorów, aktorów i amatorów
10-11.11.2018 w godzinach 10.00 -14.30 (z przerwą).

Zajęcia poprowadzą cztery osoby: Jan Malinowski (Grupa AD HOC / Szkoła Improwizacji AD HOC), Ewa Fajfer (W Gorącej Wodzie Kompani), Joanna Jóskowiak (Improkracja, Oranżada na miejscu), Paweł Kukla (3 x SOLO, WGWK).

Każdy z trenerów na dwie godziny przejmie grupę warsztatową i będzie odkrywał przed nią inną stronę improwizacji:
– Jan Malinowski “Krótko, zwięźle i na temat, czyli krótkie formy impro“
– Ewa Fajfer “Pewność siebie, a umiejętność ryzykowania na scenie”
– Paweł Kukla “Solówka z samym sobą”
– Joanna Jóskowiak “Porodówka! Prosektorium!”
Cena warsztatów: 240 zł (dwa dni)

  • Ewa Fajfer
    „Pewność siebie, a umiejętność ryzykowania na scenie”
    Po prostu to zrób. Zaryzykuj. Próbuj nowego. Wyjdź poza strefę komfortu. Wszystko fajnie… Tylko co jak Twój krytyk wewnętrzny Ci na żadne z tych rzeczy nie pozwala? Na warsztacie spróbujemy trochę go przechytrzyć i poskakać na głęboką wodę mimo że on twierdzi że fajniej jest w brodziku. I na złość mu będziemy się przy tym świetnie bawić.
  • Paweł Kukla
    „Solówka z samym sobą”
    Nie ważne czy występujesz w grupie, duecie czy solo. Impro u podwalin zawsze jest jedno i zawsze zaczyna się od ciebie będącego na scenie. Jedną z najważniejszych cech doświadczonego improwizatora jest samoświadomość, która kieruje go w tym byciu na scenie. Podczas tego warsztatu będziesz opowiadać historie, budować sceny i próbować swoich sił w improwizowaniu solo. Oparta o solo-impro ścieżka ćwiczeń ma na celu wzmocnić i rozwinąć umiejętności impro, jak również pogłębić świadomość samego siebie jako improwizatora.
  • Janek Malinowski
    „Krótko, zwięźle i na temat, czyli krótkie formy impro”
    Poznamy rodzaje gier i mechaniki które im towarzyszą.
    Odpowiemy sobie na pytania – czym są tak naprawdę zasady? Pomagają, czy utrudniają grę? Jakie informacje powinien mieć improwizator, a jakie publiczność?
    Poznamy czym się różni uczenie zasad gry od zrozumienia gry.
  • Joanna Jóskowiak
    „Porodówka! Prosektorium!”
    Myślisz, że kibel lub proktolog to najgorsze sugestie do sceny? Nic bardziej mylnego. Bywają jeszcze gorsze. Zmierzmy się z tematem „trudnych sugestii”. Sugestii nieprzyjemnych, zbyt specjalistycznych, poruszających tematy kontrowersyjne. Zobaczmy jakie są możliwe sposoby reagowania, gdy je usłyszymy. Sprawdźmy czy da się zagrać dobrą scenę w oparciu o sugestie spisywane na straty.

11.11 – NIEDZIELA

David Razowsky
„Dzień dedykowany “Tobie”! cz. 2”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Głównym celem tych warsztatów jest odstąpienie na chwilę od wszystkich niepotrzebnych elementów treningu impro i zastąpienie ich niezwykle istotną świadomością „siebie będącego na scenie ze sobą”.
Najważniejszą osobą na scenie jesteś TY. TY zauważasz, co się dzieje, TY wiesz, co cię inspiruje, TY podążasz za tym, co cię napędza i TY cieszysz się z niespodzianek, które stworzyłeś.
Podczas dwudniowych warsztatów wkroczysz do świata osobistej świadomości i teraźniejszości, radości z wiedzy, co robić w momencie, gdy moment się pojawi. TY dowodzisz, TY jesteś swoim szefem.
Co wyniesiesz?
– Spokojną świadomość siebie na początku każdej sceny, która od razu dobrze cię poprowadzi,
– Odpuszczanie i pójście dalej: zawsze będziesz wiedzieć, jakie „teraz” dzieje się w twojej scenie.
To wszystko doprowadzi cię do bycia silnym, pewnym siebie i odważnym aktorem, który będzie tworzył sceny, którymi zaskoczysz najbardziej..samego siebie.
Sugerowany poziom: bardzo zaawansowany
(powyżej 6 lat doświadczenia)
UWAGA! WARSZTATY DWUDNIOWE.
BRAK MOŻLIWOŚCI ZAPISU NA JEDEN DZIEŃ

Jonathan Pitts
„Praca nad sceną – szkoła chicagowska”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Chicago słynie z mocno osadzonych, szczerych i opartych na relacjach sposobów budowania scen, które wzbudzają u widowni mocny śmiech i głębokie westchnienia. Taki styl pracy wymaga aktorstwa, słuchania, otwartości, cierpliwości i umiejętności reagowania jednoczesnym dawaniem i przyjmowaniem. Podczas tych warsztatów zbadamy właśnie ten proces w scenach dwuosobowych i otworzymy się na nowe odkrycia. Wszystkie te odkrycia pozwolą nam zbudować pełne, głębokie i zabawne sceny. Tak to właśnie robimy w Chicago.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

Heather Urquhart
„Improwizowane musicale”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Czy kiedykolwiek marzyłeś, aby twoje życie było musicalem? Pozwól swoim marzeniom spełnić się na tych warsztatach. Przyjrzymy się na nich pierwszym krokom potrzebnym do stworzenia pełnego musicalu z choreografią i historią. Zbadamy strukturę piosenek – tych dla całego zespołu, oraz tych śpiewanych solo, w duecie lub trio. Możesz się spodziewać utworów na otwarcie, przerw tanecznych i momentów specjalnie dla div. Omówimy też archetypy klasycznych musicali i spróbujemy je zaimprowizować.
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)

Jules Munns
“Włącz się i popłyń z grupą”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
Haka, ceilidh, macarena – oto dowody, że ludzie kochają wykonywać i oglądać zsynchronizowany taniec. Taki taniec nas wiąże, zapominamy się w jego ruchach, poddajemy się tymczasowo stworzonej społeczności, która wykonuje te same gesty, jednocześnie myśli i tworzy. Wszystko to zmienia zbiór przypadkowych indywidualności w jeden zespół.
W trakcie tych warsztatów popracujemy nad „tak i” w większej skali, eksperymentując ze scenami i naturalnie tworzącym się ruchem grupowym. Zbadamy rytm tworzący się z chaosu i porządku, z jednostek i grupy. W swoim zespole stworzycie wspólny instynkt, który uwalnia poszczególne jednostki od odpowiedzialności myślenia. Sceny, ruch i dźwięk wypłyną naturalnie i swobodnie od każdego z was, tworząc surrealistyczny i zmienny krajobraz, definiowany i umacniany wspólnie i świadomie przez całą grupę.
Sugerowany poziom: zaawansowany (powyżej 4 lat doświadczenia)

Paweł Najgebauer
“Impro organiczne”
niedziela 11.11, godz. 10.00-14.00
“To co zwykle przyciąga ludzi do improwizacji to wspaniałe uczucie bycia akceptowanymi. Moc „tak, i” to bez wątpienia sekret do stworzenia dobrej sceny. Ten warsztat przenosi mechanizmy improwizacji głębiej aby odkryć jak grupa jest w stanie współpracować w mniej intelektualnym a bardziej cielesnym i wizualnym wymiarze. Zatańczmy wokół ogniska i poczujmy przedwieczną, plemienną energię, która płynie ze współpracy starszej niż język.”
Sugerowany poziom: średnio zaawansowany (powyżej 2 lat doświadczenia)


Zapisy na warsztaty rozpoczynają się w środę 15.08.2018 r. o godzinie 18:00
WIADOMOŚCI PRZESŁANE PRZED TYM TERMINEM NIE BĘDĄ BRANE POD UWAGĘ.

Warsztaty trenerów zagranicznych są prowadzone w języku angielskim.
Do udziału w warsztatach wystarczy podstawowa znajomość języka.

Koszt warsztatów zagranicznych to:
240 zł za warsztat czterogodzinny,
480 zł za warsztat ośmiogodzinny.

Koszt warsztatów w języku polskim:
240 zł za warsztat „Cztery twarze impro” (dwa dni)
120zł za warsztat „Podążanie za własną przygodą”
90zł za warsztat “Impro organiczne”

Dla osób, które wybiorą więcej niż jeden warsztat oferujemy karnet festiwalowy w promocyjnej cenie 49 zł.

Więcej szczegółów można znaleźć w odpowiednich wydarzeniach na stronie Faceookowej Festiwalu.

Na koniec przygotowana przez organizatorów tabelka z wizualizacją godzinową tegorocznych warsztatów -> KLIK

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.